/


Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2011

Γνωριμία με τον έναστρο ουρανό στην Πεντέλη!



Γνωρίστε το σύμπαν με τη βοήθεια του αστρονόμου Ν. Ματσόπουλου κι απολαύστε τον νυχτερινό έναστρο ουρανό από το τηλεσκόπιο του Εθνικού Αστεροσκοπείου στην Παλαιά Πεντέλη.

Προγραμματισμένες ημερομηνίες:

* 8 Απριλίου 2011, 10 Απριλίου 2011

* 13 Μαΐου 2011, 15 Μαΐου 2011

* 5 Ιουνίου 2011, 5 Ιουνίου 2011

Ώρα: 20:00.


Δεν γίνονται κρατήσεις θέσεων.

(Το Κέντρο Επισκεπτών μπορεί να δεχτεί έως και 125 άτομα.)

Το πρόγραμμα για το κοινό είναι για ηλικίες άνω των 8 ετών.


Τιμή εισόδου για το κοινό : 5 €.

Για το ειδικό πρόγραμμα για τα σχολεία απαιτείται προκαταβολική συνεννόηση.

Τιμή εισόδου για σχολεία: 2 €.

Για περισσότερες πληροφορίες:

Ινστιτούτο Αστρονομίας και Αστροφυσικής – Κέντρο Επισκεπτών (κ. Νικόλαος Ματσόπουλος)

Διεύθυνση: Ι. Μεταξά και Βασ. Παύλου, Π. Πεντέλη

email: matsop@astro.noa.gr

τηλ.: 2106131247

Fax: 2108040453




Αναρτήθηκε από ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ στις 20:55 0 σχόλια


Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

ΗΜΕΡΙΔΑ – ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ ΔΙΚΤΥΟΥ «ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΣΗ»


Η Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης
και η Β’ Δ/νση Α/βάθμιας Εκπ/σης Αθηνών,
 στο πλαίσιο του Διεθνούς Δικτύου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

«Μαθαίνω για τα Δάση» 

συνδιοργανώνουν Ημερίδα-Εκδήλωση Βράβευσης σχολείων
 με βιωματικά εργαστήρια για τους εκπαιδευτικούς.
 Στην ημερίδα θα γίνει η βράβευση των σχολείων
και των εκπαιδευτικών του δικτύου που εφάρμοσαν με ιδιαίτερη επιτυχία
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης τις σχολικές χρονιές 2008-2009 και 2009-2010.
Θα ακολουθήσουν βιωματικά εργαστήρια στον υπαίθριο χώρο του κτήματος Συγγρού.



Η ημερίδα πρόκειται να διεξαχθεί στο Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών του Κτήματος Συγγρού (Λεωφ. Κηφισίας 186-Κηφισιά*) το Σάββατο 2 Απριλίου 2011 από τις 09:00 έως 15:00


ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
 ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΡΑΒΕΥΤΟΥΝ !

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΣ κ. ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΘΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ
ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ 2ου ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΘΑ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΝ  ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΔΡΩΜΕΝΟ
ΣΧΕΤΙΚΟ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ .

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

Α' ΤΕΣΤ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ

Αν έχετε ακούσει για το Α τεστ Σχολικής Ετοιμότητας που γίνεται το Μάρτιο σε παιδιά που φοιτούν στο νήπιο και θα πάνε στην α' δημοτικού τον Σεπτέμβρη και θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες, διαβάστε το παρακάτω άρθρο. Μέσω του τεστ διαπιστώνονται τυχόν δυσκολίες που μπορεί να έχει κάποιο παιδί ώστε να αντιμετωπιστούν πριν την έναρξή του στο σχολείο. Έχει δημιουργηθεί από την κ. Λωρέττα Θωμαϊδου αναπτυξιακή παιδίατρο του Παίδων στην Αθήνα και τον από τον κ. Στέλιο Μαντούδη, αναπτυξιακό εργοθεραπευτή.

Τι είναι το Α τέστ



Το Α’ Τεστ είναι ένα απλό, εύχρηστο και σύντομο προληπτικό τεστ που



απευθύνεται σε φυσιολογικά παιδιά και απαντά αντικειμενικά στο



ερώτημα: είναι έτοιμα να φοιτήσουν στην Α’ Δημοτικού;
Τι αξιολογεί



Το Α’ ΤΕΣΤ δημιουργήθηκε για να ελέγχει τη Σχολική Ετοιμότητα, δηλαδή τις πρακτικές και λεκτικές ικανότητες του παιδιού που είναι αναγκαίες για την επιτυχή φοίτηση του στο σχολείο, όπως είναι οι ικανότητες ανάγνωσης, γραφής, κρίσεως, πρώιμης αφαιρετικής – μαθηματικής σκέψης και γενικών γνώσεων.



Επιπλέον ελέγχει και 2 ακόμη παράγοντες την Υπερκινητικότητα / Συγκέντρωση Προσοχής και τη Συναισθηματική ωριμότητα του παιδιού δηλαδή, την ικανότητά του να συνεργάζεται και να προβάλει τις δυνατότητές του.


Από ποιους δημιουργήθηκε



Δημιουργήθηκε από τον κ. Στέλιο Μαντούδη, αναπτυξιακό εργοθεραπευτή και την κ. Λωρέττα Θωμαΐδου, επίκουρης καθηγήτριας Αναπτυξιακής Παιδιατρικής. Σταθμίστηκε εξολοκλήρου σε Ελληνικό πληθυσμό, σε 2000 φυσιολογικά παιδιά της χώρας και βραβεύτηκε από την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία το 2008


Τι δεν είναι



Το εν λόγω τεστ δε μετράει το IQ, ούτε την ευφυΐα και δεν καταλήγει σε κάποια διάγνωση.

Πόσο αντικειμενικό είναι



Η βαθμολόγησή του γίνεται αυτόματα και αποκλειστικά και μόνο σε ηλεκτρονικό υπολογιστή. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται σε σημαντικό βαθμό το υποκειμενικό στοιχείο του εξεταστή. Οι απαντήσεις δίνονται άμεσα στους γονείς με τα αποτελέσματα.


Από ποιους γίνεται


Η δοκιμασία χορηγείται αποκλειστικά και μόνο από τους Εξουσιοδοτημένους Συνεργάτες του Α’ ΤΕΣΤ οι οποίοι έχουν ειδικά εκπαιδευτεί στον τρόπο χορήγησής του με το ανάλογο σεμινάριο. Αυτό είναι ένας επιπλέον παράγοντας που συμβάλλει στην αντικειμενική αξιολόγηση του παιδιού.
Και μετά;


Αν το παιδί περάσει το Α' ΤΕΣΤ , αυτό σημαίνει ότι διαθέτει τις προϋποθέσεις εκείνες που είναι αναγκαίες για να φοιτήσει στο σχολείο. Αν όχι, τότε θα πρέπει να ακολουθήσει λεπτομερής Αναπτυξιακός Έλεγχος, που θα δώσει φως στα πιθανά προβλήματα του παιδιού και θα διευκρινίσει τις δυσκολίες του. Σε περίπτωση που το παιδί παρουσιάζει ήπιες δυσκολίες σε κάποιους τομείς (οριακές ικανότητες), τότε ο Εξουσιοδοτημένος Συνεργάτης του Α’ ΤΕΣΤ δίνει τις κατάλληλες οδηγίες στους γονείς για την έγκαιρη αποκατάστασή τους πριν το παιδί αρχίσει το σχολείο. Με αυτό τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία και η δυνατότητα σε παιδιά που εμφανίζουν μικρές «ανωριμότητες» να τις διορθώσουν έγκαιρα πριν αυτές εξελιχθούν αργότερα στις μεγαλύτερες τάξεις σε Μαθησιακές Δυσκολίες.
Τι μπορούμε να προλάβουμε



Με το Α΄ ΤΕΣΤ μπορούμε να προλάβουμε μαθησιακές και γλωσσικές δυσκολίες, οι οποίες είναι δυνατό να οφείλονται σε αδιάγνωστες δυσκολίες στη σύνθετη σκέψη, την κρίση, την ομιλία,, τους λεπτούς χειρισμούς, τη συμπεριφορά, την υπερκινητικότητα και την διάσπαση προσοχής.



Ευχαριστούμε την κυρία Λάουρα Πατρώνη, λογοθεραπεύτρια, για τις παραπάνω πληροφορίες σχετικά με το A' ΤΕΣΤ. Για ακόμη περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της στο: 212 100 88 22

www.parents.gr/.../showthread.php?...

Κυριακή 20 Μαρτίου 2011

Πώς αφηγούμαστε παραμύθια


Γράφει ο Ιστορητής Παιδαγωγός και Συγγραφέας Δρ Στέλιος Πελασγός
Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Αφήγησης και Τεχνών του Λόγου Κοζάνης




Το παραμύθι και η ανάγνωσή του πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας προγράμματος με το παιδί. Τα παραμύθια παραδοσιακά ξεκινούν με το υποσχόμενο «Μια φορά και έναν καιρό» και τελειώνουν με το αισιόδοξο «Έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα». Ανάμεσα στα δυο υπάρχει ένα πλήθος από νοήματα, μηνύματα και οφέλη για τον μικρό αναγνώστη.



Για την αφήγηση μιας ιστορίας στο παιδί έχουμε εξής εναλλακτικές επιλογές: την προφορική αφήγηση ή την μεγαλόφωνη ανάγνωση.

Προφορική αφήγηση είναι η διήγηση παραδοσιακής, λόγιας ή αυτοσχεδιαστικής ιστορίας χωρίς την παρουσία βιβλίου ή άλλου βοηθήματος.

Μεγαλόφωνη ανάγνωση είναι η ανάγνωση του βιβλίου, έτσι ώστε να ακούγεται, με δυνατή φωνή.



Η τέχνη της αφήγησης

Μια αφήγηση γίνεται ιδιαίτερη με την αγάπη και την τρυφερότητα του αφηγητή. Ακόμα και στην περίπτωση που το παραμύθι μπορεί να είναι λίγο τρομακτικό και να προκαλεί φόβο στο παιδί, με την αγάπη και την τρυφερότητα όλα θα ξεπεραστούν και θα «ζήσουν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα».



Πώς διαβάζουμε ή αφηγούμαστε παραμύθια στα παιδιά

-Zούμε τη χαρά, τον φόβο, την ανασφάλεια και τον ενθουσιασμό κάθε ήρωα, καλού ή κακού. Με την ταύτιση αυτή, τα ίδια συναισθήματα θα μεταδίδονται και στον ακροατή.

-Δεν χρειάζεται ούτε να κραυγάζουμε, ούτε να φοράμε περίεργα καπέλα. Οι τεχνικές είναι για όσους δεν έχουν σχέση με το κοινό τους.

-Δεν διαβάζουμε το παραμύθι για πρώτη φορά εκείνη τη στιγμή. Το έχουμε διαβάσει μόνοι μας προτού ξεκινήσουμε την αφήγηση.

-Στην περίπτωση που χρειαστεί να διαβάσουμε ένα παραμύθι από βιβλίο, φροντίζουμε έτσι ώστε η γλώσσα και τα νοήματα του να είναι πλούσια και όχι «παιδικά» και απλοποιημένα.

-Διαλέγουμε ειδικό χρόνο και τόπο. Μια γωνιά απόλυτα ήσυχη και μισοσκότεινη. Μια στιγμή της ημέρας ήρεμη. Καθιερώνουμε τον τόπο και τον χρόνο της αφήγησης ή της ανάγνωσης. Μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά λατρεύουν την επανάληψη.

-Μετά την αφήγηση, σιωπούμε. Μόνο στη σιωπή μπορεί να δράσει το ίδιο το παραμύθι και τα σύμβολά του, η ενίσχυση της σχέσης γονιού-παιδιού, η τρυφερότητα της αφήγησης. Κάθε άλλη ενέργεια μετατρέπει τον γονιό σε δάσκαλο και το παιδί σε μαθητή, κλονίζει τη σχέση τρυφερότητας και την εμπιστοσύνη του παιδιού και διαφθείρει τη σχέση με το κυνήγι του χρήσιμου και του αποδοτικού.



Η ώρα του παραμυθιού

Το παραμύθι και η ανάγνωσή του πρέπει να είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι του καθημερινού μας προγράμματος με το παιδί. Πρέπει να υπάρχει η ώρα του παραμυθιού. Η ώρα αυτή είναι η ώρα που μετατρέπεται σε σύμβολο κάθε καλό και κακό συμβάν της μέρας, η ώρα της αναπόλησης, της ψύχραιμης αναφοράς.

Υπάρχουν κατάλληλες ώρες για την ανάγνωση ενός παραμυθιού;

Δεν υπάρχουν κατάλληλες ώρες για την ανάγνωση του παραμυθιού. Συνήθως οι πιο κατάλληλες ώρες είναι οι απογευματινές ή οι βραδινές πριν τον ύπνο. Πριν τον ύπνο όμως, δεν μπορούμε να πούμε πολύ τρομακτικά παραμύθια (χρειάζονται οπωσδήποτε και αυτά, αλλά άλλη ώρα).



Πώς επιλέγουμε παραμύθια;

Δεν επιλέγουμε ποτέ ένα παραμύθι επειδή αρέσει σε εμάς, επειδή διαφημίζεται στην τηλεόραση ή έχει γίνει της μόδας. Η επιλογή πρέπει να γίνει από κοινού με το παιδί μας. Έτσι, όχι μόνο θα ικανοποιηθεί από το αποτέλεσμα, αλλά και θα καλλιεργηθεί η μεταξύ μας σχέση.



Υπάρχουν ακατάλληλα παραμύθια ή παιδικά βιβλία;

Ακατάλληλα μπορεί να θεωρηθούν τα παραμύθια ή τα βιβλία που δεν έχουν αίσιο τέλος. Παραμύθια που το τέλος τους δεν είναι «ευτυχισμένο», είναι ακατάλληλα για παιδιά κάτω των δώδεκα ετών. Βιβλία εμπορικά που χρησιμοποιούν την γλώσσα της τηλεόρασης και βιβλία που βαραίνουν τα παιδιά με γνώση χωρίς να τους προσφέρουν στην ουσία τίποτα, θεωρούνται επίσης ακατάλληλα.

Αρκετές φορές οι ηλικίες που αναγράφονται στο οπισθόφυλλο ενός βιβλίου δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστες για την επιλογή μας. Το καλύτερο μέρος για να αποκτήσουμε κριτήρια επιλογής είναι οι δημόσιες παιδικές βιβλιοθήκες. Από τις βιβλιοθήκες μπορούμε να μάθουμε να επιλέγουμε όταν θα πάμε στο βιβλιοπωλείο.



Ποια είναι τα οφέλη του παραμυθιού;

-Διασκέδαση: Το παιδί μαθαίνει από μικρό πώς μπορεί μέσα από την όμορφη και ευφάνταστη χρήση του λόγου να λαμβάνει απόλαυση και να διασκεδάζει.

-Άγχη και φοβίες: Μέσα από την πλοκή του παραμυθιού και συνήθως την μάχη μεταξύ καλού και κακού, το παιδί διαβεβαιώνεται πως ακόμα και οι πιο μικροί και ασήμαντοι μπορούν με βοήθεια και σωστή δράση να αντιμετωπίσουν ακόμα και τους...δράκους.

-Οδηγός ψυχικής ολοκλήρωσης: Ο ήρωας ή η ηρωίδα μέσα από περιπέτειες ή και σφάλματα, ακολουθούν τα απαραίτητα στάδια για την ψυχική ολοκλήρωση. Μέσω αυτών, οδηγείται και το παιδί με τη σειρά του στην ψυχική του ολοκλήρωση.

-Φαντασία: Το παραμύθι με τις λίγες λέξεις του και τα σύμβολα του χωρίς πολλές εικόνες και ήχους αναπτύσσουν την μυθοπλαστική και εικονοπλαστική ικανότητα των παιδιών.

-Σχέση γονέα–παιδιού: Μέσα από τα σύμβολα του παραμυθιού λέγονται πράγματα που το παιδί θα δίσταζε πιθανόν να εκφράσει. Αποδεικνύεται πως ο γονιός μπορεί να αποδεχτεί και να κατανοήσει κάθε φόβο ή ενθουσιασμό του παιδιού του.

-Αξίες: Το παιδί αρχίζει να αναπτύσσει την εμπιστοσύνη του στις ηθικές και τις κοινωνικές αξίες.



Ευχαριστούμε για την συνεργασία του το Εργαστήρι Μαιρηβή

http://www.babyspace.gr/Article/toddler-story-tellling/147-724.html

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2011

ΕΙΠΑΝ ΓΙΑ ΜΑΣ.....

ΤΗΝ ΑΚΟΛΟΥΘΗ  ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΤΟ "ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΠΕΝΤΕΛΗΣ " στο blog http://paratiritirio-penteli.blogspot.com/



τα παιδάκια του 1ου Νηπιαγωγείου Μελισσίων


Μπορεί να μην υπήρχε η αναμενόμενη συμμετοχή γονέων & παιδιών του 1ου Νηπιαγωγείου Μελισσίων στη μεγάλη δενδροφύτευση που οργάνωσαν ο ΣΠΑΠ & ο ρ/σ "ΣΚΑΪ" την Κυριακή 13 Μαρτίου στην Πεντέλη, ωστόσο τα παιδάκια που προσήλθαν & βρέθηκαν με πολλούς άλλους εθελοντές, φύτεψαν περί τα 50 δέντρα!!!

ΕΥΓΕ στα παιδάκια και στους γονείς. Και ένα μεγαλύτερο ΕΥΓΕ γιατί στο πανέμορφο BLOG που έφτιαξαν και το παρακολουθούμε γοητευμένοι, εντυπωσιαζόμαστε με την ειλικρίνεια και την πολύχρωμη αθωότητά του!!!

Ειναι καπληκτικά όμορφο να διαβάζεις από τους γονείς & τα παιδάκια που συμμετείχαν ότι "είμαστε πολύ χαρούμενoι γιατι περάσαμε μια υπέροχη και γεμάτη μέρα... Φυτέψαμε περί τα 50 δέντρα ... κάναμε μια ωραιότατη βόλτα στο μισοχιονισμένο βουνό και καταλήξαμε να απολαμβάνουμε την λιακάδα και να χορταίνουν τα παιδιά μας παιχνίδι και μείς κρασάκι και μεζεδάκια δίπλα στη ρεματιά...Ελπίζουμε να είμαστε περισσότεροι την επόμενη φορά"!!!

Αναρτήθηκε από ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ στις 13:05 0 σχόλια

ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ , ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΛΑ ΣΑΣ ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΣΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΩΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΩΝ ΜΑΣ.

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Το ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
 του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ του 1ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ
σας ευχαριστεί θερμά για την ανταπόκριση σας στην ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ μας .
Τα χαμόγελα των παιδιών μας που διασκέδασαν με την ψυχή τους και η ικανοποίηση των περισσοτέρων από σας που βρεθήκατε κοντά μας, είναι η καλύτερη επιβράβευση της προσπάθειας μας και ένα κίνητρο για ακόμα καλύτερες εκδηλώσεις στο μέλλον.
 Ξεχωριστές ευχαριστίες θα θέλαμε να δώσουμε στα καταστήματα της περιοχής μας για τις γενναιόδωρες προσφορές τους καθώς και τη Διοίκηση του ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ για την παραχώρηση της αίθουσας και την υποστήριξη.
 Ακολούθως ευχαριστούμε τους γονείς που εθελοντικά προσφέρθηκαν και βοήθησαν στην πραγματοποίηση της εκδήλωσης.




Μεγάλη νικήτρια της κλήρωσης της αποκριάτικης γιορτής μας για την ετήσια υποτροφία στο ”ΚΕΝΤΡΟ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ REAL ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ“, και του κ.ΜΟΥΤΣΟΥ , η μικρή Μαριλλέτα Λαγκούση! Τα θερμά μας συγχαρητήρια και τις ευχές μας για καλή πρόοδο και πολλές ακόμα επιτυχίες στην ζωή της

Ο  κ. ΜΟΥΤΣΟΣ των REAL CENTER OF  ENGLISH ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ και η μικρή νικήτρια με τη μητέρα της.

Δευτέρα 14 Μαρτίου 2011

ΔΕΝΤΡΟΦΥΤΕΥΣΗ ΠΕΝΤΕΛΙΚΟΥ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011

     Παρά την ηλιόλουστη μέρα και το γεγονός οτι τα δικά μας παιδιά μεγαλώνουν στη σκιά αυτού του πολύπαθου βουνού και θα 'ναι αυτά που πρώτα θα ευτυχίσουν να το ξαναδουν ΠΡΑΣΙΝΟ , δεν είχαμε την αναμενόμενη συμμετοχή στην χθεσινή μας παρουσία στην Αναδάσωση της Πεντέλης που οργάνωσε ο Συνδεσμος Προστασίας και Ανάπλασης του Πεντελικου (ΣΠΑΠ) με τον ΣΚΑΙ και άλλους φορείς.
Ωστόσο οι λίγοι που μαζευτήκαμε είμαστε πολύ χαρούμενοι γιατι περάσαμε μια υπέροχη και γεμάτη μέρα.
Φυτέψαμε περί τα 50 δέντρα  , βρεθήκαμε με πολλούς άλλους εθελοντές , κάναμε μια ωραιότατη βόλτα στο μισοχιονισμένο βουνό και καταλήξαμε να απολαμβάνουμε την λιακάδα και να χορταίνουν τα παιδιά μας παιχνίδι και μείς κρασάκι και μεζεδάκια δίπλα στη ρεματιά...

Ελπίζουμε να είμαστε περισσότεροι την επόμενη φορά!!!

http://www.thessi.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=4980:2011-03-15-08-32-38&catid=166:2010-12-09-07-26-48&Itemid=144

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2011

ΚΛΕΙΣΤΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΜΑΣ



Κλειστά θα παραμείνουν και σήμερα Τετάρτη 9/3/2011 όλα τα σχολεία του Δήμου Πεντέλης (Μελίσσια - Νέα Πεντέλη - Πεντέλη) λόγω των καιρικών συνθηκών.

Στο πένθος βυθίστηκε το μπάσκετ των Μελισσίων

Θρήνος στα Μελίσσια από το χαμό του Σταύρου Φίλιππα
...O 18χρονος Σταύρος Φίλιππας (γεν. 1992), καλαθοσφαιστιστής του Ερμή Μελισσίων, έχασε τη ζωή του σε τροχαίο και οι δύο ομάδες της πόλης ανακοίνωσαν τη διεξαγωγή φιλικού αγώνα εις μνήμην του.

Η ανακοίνωση του ΑΟ Μελισσίων αναφέρει:

«Το μπάσκετ των Μελισσίων θρηνεί. O Σταύρος Φίλιππας δεν είναι πια ανάμεσά μας.Ο 18χρονος έφηβος του Ερμή Μελισσίων χάθηκε ξαφνικά την Παρασκευή 4 Μαρτίου σε θανατηφόρο αυτοκινητιστικό δυστύχημα.

Οι διοικήσεις των σωματείων καλαθοσφαίρισης Α.Ο. Μελισσίων και Α.Σ. Ερμής Μελισσίων:

• εκφράζουν τη βαθιά τους οδύνη και τα συλλυπητήριά τους στην οικογένεια του θανόντος,

• ανακοινώνουν τη διοργάνωση φιλικού αγώνα στη μνήμη του το Σάββατο 12 Μαρτίου 2011, ώρα 7μμ, στο Νέο Κλειστό Μελισσίων (Σάμου & Γενημματά). Ας είμαστε όλοι εκεί».

Αναρτήθηκε από ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ
 
 
 

Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΚΑΘΑΡΑΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ





Αποκριάτικο ΠΑΡΤΙ

στον ΤΕΧΝΟΤΟΠΟ

Την Παρασκευή 4 Μαρτίου, ελάτε να μασκαρευτούμε, να χορέψουμε και να παίξουμε αποκριάτικα παιχνίδια.

Με τα ψυχαγωγικά παιχνίδια του Βασιλιά Καρνάβαλου και της Νεράιδας Σερπαντίνα αποχαιρετάμε τις Απόκριες! Παιδιά, ντυθείτε τους αγαπημένους σας ήρωες κι ελάτε να διασκεδάσουμε μαζί με πολύ χορό, γέλιο και τραγούδι!

Το κάθε παιδί λαμβάνει μέρος στη δραστηριότητα με το αντίτιμο και μόνο της εισόδου του στον παιδότοπο (8 ευρώ, συμπεριλαμβάνεται ένας χυμός).








Γιορτάζουμε την Καθαρά Δευτέρα.


ΓΙΟΡΤΗ ΧΑΡΤΑΕΤΟΥ ΚΑΙ ΛΑΓΑΝΑΣ


Φτιάχνουμε μόνοι μας λαγάνες και μαθαίνουμε την ιστορία του χαρταετού, παίζοντας και ζωγραφίζοντας. Όποιο παιδί θέλει, μπορεί να φέρει μαζί του τον χαρταετό που πέταξε το πρωί, για να τον στολίσει στην "γιορτή αποχαιρετισμού του χαρταετού" μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά.

Το κάθε παιδί λαμβάνει μέρος στη δραστηριότητα με το αντίτιμο και μόνο της εισόδου του στον παιδότοπο (8 ευρώ, συμπεριλαμβάνεται ένας χυμός).




πολυχώρος "ΤΕΧΝΟΤΟΠΟΣ"

ΣΟΦ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΚΑΙ ΜΑΡΜΑΡΙΩΤΙΣΣΑΣ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΤΗΛ. 2106814336

ΑΘΗΝΑ


Τρίτη 1 Μαρτίου 2011

Η ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ "ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ΄"


Στις 17 ΜΑΡΤΙΟΥ θα επισκεφτούμε το ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ.

Θα ακολούθησουν  τα μονοπάτια της ελληνικής παράδοσης μέσα από τα πλούσια εκθέματα που διαθέτει το Μουσείο.  Εκθέματα, που όλα τους αποτελούν προσφορά των συμπολιτών μας από όλες τις γωνιές της πατρίδας μας και που αναδεικνύουν ανάγλυφα τον τρόπο ζωής των παππούδων μας.


απο παλιότερη επίσκεψη του σχολείου στο ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ


Διαβάστε  περισσότερα για το ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ στην ανακοίνωση της προέδρου του Δ.Σ κας Γιώτας Λαμπίρη- Καλυβιώτη.
.............................................................................................................

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΜΑΣ ΑΠΟ 
http://paratiritirio-penteli.blogspot.com/2011/03/blog-post_07.html


Το 1ο Νηπιαγωγείο στο Ιστορικό & Λαογραφικό Μουσείο


Σαράντα λιλιπούτειοι επισκέπτες από το 1ο Νηπιαγωγείο της Δημοτ. Κοινότητας Μελισσίων του Δήμου Πεντελικού, συνοδευόμενοι από τις νηπιαγωγούς τους, κ.κ. Σταυρούλα Μιχαλοπούλου και Άννα Σούφη, επισκέφθηκαν την Πέμπτη 17 Μαρτίου το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Μελισσίων. Τους καλωσόρισαν η κα Γιώτα Λαμπίρη – Καλυβιώτη, φιλόλογος και πρόεδρος του Πολιτισμικού και Λαογραφικού Συλλόγου Μελισσίων καθώς και η κα Τούλα Γιαννάκη – Μπασέτα, νηπιαγωγός και μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου, η οποία ανέλαβε και τη δίωρη ξενάγηση των νηπίων με το μοναδικό της τρόπο που πάντα μαγεύει τους επισκέπτες, μικρούς και μεγάλους.

Τα νήπια, ζωηρά και παρατηρητικά, με το ενδιαφέρον, την περιέργεια και τις ερωτήσεις τους, ακολούθησαν τα μονοπάτια της ελληνικής παράδοσης μέσα από τα πλούσια εκθέματα που διαθέτει το Μουσείο μας, και έμαθαν για τα παλιά επαγγέλματα, τους τεχνίτες, τα εργαλεία τους και τη χρησιμότητά τους στην καθημερινή ζωή του λαού. Άκουσαν για τη ζωή της παλιάς οικογένειας μέσα και έξω από το σπίτι, για τις ασχολίες, τις χαρές και τις λύπες της.

Προσδοκούμε ότι και οι συνδημότες της Νέας και Παλαιάς Πεντέλης σύντομα θα ανταποκριθούν στο πολιτισμικό κάλεσμα, τόσο για επίσκεψη του Μουσείου (είσοδος ελεύθερη), όσο και για τη διεύρυνση και τον εμπλουτισμό του. Έτσι, ώστε να εκπροσωπούνται όλοι οι κάτοικοι του Δήμου Πεντελικού, και όλοι να καμαρώνουμε και να απολαμβάνουμε το πολιτισμικό αποτέλεσμα που μας ενώνει.

Γιώτα Λαμπίρη Καλυβιώτη

Πρόεδρος του Πολιτισμικού και Λαογραφικού Συλλόγου Μελισσίων

Αναρτήθηκε από ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ ΒΟΡΕΙΩΝ ΠΡΟΑΣΤΙΩΝ στις 12:32








ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ!!!! ΜΑΡΤΗΣ






Την 1η Μαρτίου φοράμε ένα βραχιόλι από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην μας "πιάσει" ο Ήλιος. Αυτό γινόταν τα παλιά χρόνια για μην μένουν τα μικρά παιδιά πολλή ώρα στον ήλιο στην αρχή της άνοιξης γιατί αρρώσταιναν εύκολα. Το βραχιόλι το φόραγαν όλο το μήνα ή το έβγαζαν όταν έβλεπαν το πρώτο χελιδόνι ή το έκαιγαν στη λαμπάδα του Πάσχα.



(ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ)





«Μάρτης» ή «Μαρτιά»

Ο «Μάρτης» ή «Μαρτιά» είναι ένα παμπάλαιο έθιμο, με βαλκανική διασπορά. Πιστεύεται ότι έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια. Οι μύστες των Ελευσίνιων Μυστηρίων έδεναν μια κλωστή, την «Κρόκη», στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι.



Από τη 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά». Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης, για να μην καούν. Τον φτιάχνουν την τελευταία μέρα του Φλεβάρη και τον φορούν την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.



Σε μερικές περιοχές ο Μάρτης φοριέται στο μεγάλο δάχτυλο του ποδιού σαν δαχτυλίδι για να μην σκοντάφτει ο κάτοχός του. Το βραχιολάκι αυτό το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.

Το έθιμο του Μάρτη γιορτάζεται ίδιο και απαράλλαχτο στα Σκόπια με την ονομασία «Μάρτινκα» και στην Αλβανία ως «Βερόρε». Οι κάτοικοι των δυο γειτονικών μας χωρών φορούν βραχιόλια από κόκκινη και άσπρη κλωστή για να μην τους «πιάσει» ο ήλιος, τα οποία και βγάζουν στα τέλη του μήνα ή όταν δουν το πρώτο χελιδόνι. Άλλοι πάλι, δένουν τον «Μάρτη» σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.



Τηρώντας παραδόσεις και έθιμα αιώνων, οι Βούλγαροι, την πρώτη ημέρα του Μάρτη, φορούν στο πέτο τους στολίδια φτιαγμένα από άσπρες και κόκκινες κλωστές που αποκαλούνται «Μαρτενίτσα». Σε ορισμένες περιοχές της Βουλγαρίας, οι κάτοικοι τοποθετούν έξω από τα σπίτια τους ένα κομμάτι κόκκινου υφάσματος για να μην τους «κάψει η γιαγιά Μάρτα» (Μπάμπα Μάρτα, στα βουλγαρικά), που είναι η θηλυκή προσωποποίηση του μήνα Μάρτη. Η «Μαρτενίτσα» λειτουργεί στη συνείδηση του βουλγαρικού λαού ως φυλαχτό, το οποίο μάλιστα είθισται να προσφέρεται ως δώρο μεταξύ των μελών της οικογένειας, συνοδευόμενο από ευχές για υγεία και ευημερία.



Το ασπροκόκκινο στολίδι της 1ης του Μάρτη φέρει στα ρουμανικά την ονομασία «Μαρτιζόρ». Η κόκκινη κλωστή συμβολίζει την αγάπη για το ωραίο και η άσπρη την αγνότητα του φυτού χιονόφιλος, που ανθίζει τον Μάρτιο και είναι στενά συνδεδεμένο με αρκετά έθιμα και παραδόσεις της Ρουμανίας. Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Θεός - Ήλιος μεταμορφώθηκε σε νεαρό άνδρα και κατέβηκε στη Γη για να πάρει μέρος σε μια γιορτή. Τον απήγαγε, όμως, ένας δράκος, με αποτέλεσμα να χαθεί και να βυθιστεί ο κόσμος στο σκοτάδι.



Μια ημέρα ένας νεαρός, μαζί με τους συντρόφους του σκότωσε τον δράκο και απελευθέρωσε τον Ήλιο, φέροντας την άνοιξη. Ο νεαρός έχασε τη ζωή του και το αίμα του -λέει ο μύθος- έβαψε κόκκινο το χιόνι. Από τότε, συνηθίζεται την 1η του Μάρτη όλοι οι νεαροί να πλέκουν το «Μαρτισόρ», με κόκκινη κλωστή που συμβολίζει το αίμα του νεαρού άνδρα και την αγάπη προς τη θυσία και άσπρη που συμβολίζει την αγνότητα.




ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΤΗ

  1. Μάρτης είναι χάδια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει.



2 Μη σε γελάσει ο Μάρτης το πρωί και χάσεις την ημέρα.



3.Ο Αύγουστος για τα πανιά κι ο Μάρτης για τα ξύλα.



4.O Μάρτης ο κλαψόγελος.



5.Κάλλιο Μάρτης καρβουνιάρης, παρά Μάρτης λιοπυριάρης.



6,Ο Μάρτης ο πεντάγνωμος, εφτά φορές χιόνισε

7,και πάλι το μετάνιωσε που δεν εξαναχιόνισε!



8,Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης.



9,Μάρτης κλαψής, θεριστής χαρούμενος.



10,O Mάρτης το πρωί χιόνισε,

κι ο γάιδαρος ψόφησε (από το κρύο).

11,Το μεσημέρι βρώμισε (από τη ζέστη),

και το βράδυ τον πήρε το ποτάμι (από τη βροχή).



12,Μάρτης πουκαμισάς, δεν σου δίνει να μασάς.



13,Του Mάρτη του αρέσει, να είναι πάντα στο διπλό,

μια στις δέκα να έχει ήλιο, και τις άλλες ξυλιασμό.



14,Αν ρίξει ο Μάρτης δυο νερά κι ο Απρίλης άλλα πέντε,

θα δεις το κοντοκρίθαρο να στρίβει το μουστάκι,

να δεις και τις αρχόντισσες να ψιλοκαθαρίζουν,

θα δεις και τη φτωχολογιά να ψιλοκοσκινίζει.



15,Βροντή Μαρτιού, φίλεμα με καρύδια.



16,Mάρτης άβροχος, μούστος άμετρος.



17,Από Μαρτιού πουκάμισο, κι απ' Αύγουστο σεγκούνι.



18,Από Μάρτη καλοκαίρι και από Αύγουστο χειμώνα.



19,Τον Μάρτη χιόνι βούτυρο, μα σαν παγώσει μάρμαρο.



20,Tο Mάρτη ξύλα φύλαγε, μην κάψεις τα παλούκια.



21,Μάρτης βρέχει; Ποτέ μην πάψει.



22,Ο καλός Μάρτης στα κάρβουνα, κι' ο κακός στον ήλιο.



23,Φύλαξε τα παλούκια σου να μη στα φάει ο Μάρτης.



24,Aκόμη στις δεκαοχτώ, ψοφάει η πέρδικα στ' αυγό.

Λένε και στις τριάντα, μα δεν ηξεύρω γιάντα.



25,Μάρτης έβρεχε, θεριστής χαιρότανε.



26,Του Μάρτη οι αυγές με κάψανε, του Μάη τα μεσημέρια.



27,Αν κάνει ο Μάρτης δυο νερά, κι ο Απρίλης άλλο ένα,

χαρά σε εκείνον το ζευγά που 'χει πολλά σπαρμένα.



28,Ο Μάρτης το πρωί το ψόφησε, και το βράδυ το βρόμισε.



29,Κάλλιο Μάρτης στις γωνιές, παρά Μάρτης στις αυλές.



30,Ο ήλιος του Μαρτιού, τρυπάει κέρατο βοδιού.



31,Όλες του Μάρτη φύλαγε και τ' Απριλίου τις δώδεκα,

ότι ακόμη και στις δεκαοχτώ πέρδικα ψόφησε στ' αβγό.



32,Το Μάρτη φύλαε άχερα, μη χάσεις το ζευγάρι.



33,Οπόχει κόρην ακριβή, το Μάρτη ήλιος μην τη δει.



34,Στων αμαρτωλών τη χώρα, το Mαρτάπριλο χιονίζει.



35,Λείπει ο Μάρτης από τη Σαρακοστή;



36,Του Μάρτη ο ήλιος βάφει, και πέντε μήνες δεν ξεβάφει.



37,Aκόμη και στις δεκαοχτώ, έχει το μάτι του ανοιχτό.



38,Τσοπάνη μου την κάπα σου, το Μάρτη φύλαγε την.



39,Σ' όσους μήνες έχουν «ρ» κάνεις μπάνιο με ζεστό νερό.



40,Του Μάρτη και του Τρυγητή ίσα τα ημερόνυχτια