/


Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΕΙΜΑΙ ΠΑΙΔΙ ΜΙΚΡΟ, ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ

1ο Νηπιαγωγείο Μελισσίων


Πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης


Τίτλος προγράμματος: « είμαι παιδί μικρό, δε φοβάμαι το σεισμό»


1ο ολοήμερο τμήμα

Σχολική χρονιά: 2009- 2010

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Μιχαλοπούλου Σταυρούλα

Υπεύθυνοι Π.Ε. Α/θμιας Β΄ Αθήνας: Καινούργιου Σοφία

Χατζημιχαήλ Μαριάννα

Σκοπός του προγράμματος:

Να εξοικειωθούν τα παιδιά με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού, να ενημερωθούν για

την αντιμετώπιση των καταστροφικών του επιπτώσεων, να συνειδητοποιήσουν ότι ο

σεισμός είναι συνδεδεμένος με τη ζωή μας και να απαλλαγούν από το άγχος και το φόβο

του σεισμού.

Στόχοι του Προγράμματος:

 Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας και επικοινωνίας

 Να αναπτύξουν υπευθυνότητα

 Να εκφράζουν τα συναισθήματα και τις επιθυμίες τους

 Να καλλιεργήσουν τον προφορικό και το γραπτό τους λόγο

 Να καταγράψουν και να παρατηρήσουν

 Να μάθουν να σκέφτονται κριτικά

Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε ήταν ομαδοσυνεργατική, βιωματική και διαθεματική

προσέγγιση του θέματος.

Περιβαλλοντική ομάδα:

1. Άγα Τατιάνα νήπιο

2. Ακρίδα Ζωή
3. Γιέτου Μαριάννα
4. Καραντζαφέρη Τόνια
5. Καυκή Λίνα
6. Λασηθιωτάκη Ζωή
7. Μανουσαρίδη Σεμοίρα
8. Παπουτσά Ντέλα
9. Αντωνούλης Στέφανος
10. -ερμάνης Αναστάσης;

11. Καλφαγιάννης Μάνος
12. Κουλουριώτης Σταύρος
13. Κουτρουμπέλης Γιάννης
14. Λαγός Φίλιππος
15. Μακρής Σωτήρης
16. Μούτσα Γκερσιάν
17. Μπεγάκης Σιλουανός
18. Νικολαΐδης Παύλος
19. Πανέτα Εύη προνήπιο

20. Σταμέλου Ιωάννα
21. Χανιώτη- Γκιόκα Ηλιάνα
22. Αντωνόπουλος Μιχάλης



Τη σχολική χρονιά που μας πέρασε, ως μέλη του -ικτύου « το σεισμικό τόξο που μας

.…ενώνει», επιλέξαμε να ασχοληθούμε με το θέμα σεισμός και να βοηθήσουμε τα παιδιά

να αποβάλλουν το φόβο που τα διακατέχει στο άκουσμα της λέξης σεισμός. Το

καταφέραμε με την ενημέρωση και την απόκτηση γνώσεων για το φαινόμενο . Επειδή η

ηλικία των παιδιών είναι μικρή, δεν εστιάσαμε σε δύσκολες ορολογίες και ορισμούς.

Επικεντρωθήκαμε στα μέτρα προστασίας που παίρνουμε σε περίπτωση σεισμού και στη

συμπεριφορά των ζώων πριν από σεισμούς.

Ενδεικτικές δραστηριότητες για την υλοποίηση του προγράμματος:

• Συγκεντρώσαμε πληροφορίες σχετικά με τους σεισμούς από το διαδίκτυο.

• Συλλέξαμε εικόνες από εφημερίδες και περιοδικά και δημιουργήσαμε τη γωνιά

της συζήτησης.

• -ιαβάσαμε μύθους για τη δημιουργία των σεισμών.

• Συγκεντρώσαμε βιβλία που μας έδωσαν πληροφορίες, για τη συμπεριφορά των

ζώων, πριν το σεισμό.

• Κάναμε ασκήσεις ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού.

• Ζωγραφίσαμε τι γνωρίζουμε για το σεισμό πριν την έναρξη του προγράμματος,

αλλά και στο τέλος του προγράμματος.

• Λύσαμε κρυπτόλεξα.

• Φτιάξαμε σύνθετες λέξεις

• Κάναμε ασκήσεις φωνολογικής επίγνωσης.

• Φτιάξαμε κολάζ με όλα τα ζώα που προαισθάνονται το σεισμό.

• Φτιάξαμε ερωτηματολόγιο για τους γονείς.

• Παίξαμε παιχνίδια προσανατολισμού και ετοιμότητας.

• Λύσαμε ακροστιχίδες.

• Γράψαμε τις λέξεις που μας έρχονται στο νου, όταν αντικρίζουμε εικόνες από

σεισμό.

• Φτιάξαμε έντυπο προστασίας σε περίπτωση σεισμού και το μοιράσαμε στα παιδιά

των άλλων τμημάτων και στους γονείς όλων των νηπίων.

Αξιολόγηση:

Τα παιδιά καθ’ όλη τη διάρκεια του προγράμματος έδειξαν ιδιαίτερη προσοχή και

ενδιαφέρον. Κατέκτησαν τη σημασία του φαινομένου σεισμός και έμαθαν πώς θα

προστατευτούν σε περίπτωση επικείμενου σεισμού.

Έμαθαν επίσης:

 Να εκφράζονται και να συνεργάζονται.

 Να απολαμβάνουν τη δημιουργικότητά τους.

 Να αποκτούν πρωτοβουλίες και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους.

 Να αντιμετωπίζουν καταστάσεις προβληματισμού.

 Να ερευνούν με επιστημονικές μεθόδους (αναζήτηση πληροφοριών, μετρήσεις..)

 Να προσανατολίζονται στο χώρο, να κάνουν έρευνα και να επεξεργάζονται τα

δεδομένα.

Βιβλιογραφία- πηγές:

o Πλανήτης Γη- παιδική εγκυκλοπαίδεια Disney

o Μίκυ ο εξερευνητής Κίνα- Ιαπωνία.

o Διαδίκτυο

o Σχολικά βιβλία